Fakturor från kommunen
Du som är kund eller brukare av Härryda kommuns tjänster, betala gärna med e-faktura eller autogiro.
Informationen avser dig som är privatkund. För företag gäller annan information.
Fakturera Härryda kommun
Betalningsalternativ
E-faktura och autogiro
Betala gärna med elektronisk faktura, så kallad e-faktura, och autogiro. Det går utmärkt att kombinera e-faktura med autogiro.
Mer information om e-faktura
Digital brevlåda
Från och med i mitten av september 2022 kommer kommunen skicka ut digitala kundfakturor via de digitala brevlådorna Kivra och Min myndighetspost, för de kunder som har anmält sig till någon av dessa. Du som har anmält faktura till internetbanken får även fortsättningsvis din faktura till internetbanken. Kivra och Min myndighetspost ersätter pappersfakturan. Du som inte är ansluten till Kivra eller Min myndighetspost får fakturan som tidigare.
Påminnelser skickas fortsättningsvis ut enbart på papper.
Frågor och svar om digital brevlåda
Pappersfaktura för kunder
Om du inte gjort något anmälan om elektronisk faktura eller digital brevlåda, får du fakturan som papper. Får du en påminnelse så kommer den på papper.