Till innehållet

Digital brevlåda

Fakturor från Härryda kommun kommer till din digitala brevlåda, om du använder Kivra eller Min myndighetspost.

Du som har anmält faktura till internetbanken får även fortsättningsvis din faktura till internetbanken. Kivra och Min myndighetspost ersätter pappersfakturan. Du som inte är ansluten till Kivra eller Min myndighetspost får fakturan som tidigare.

Påminnelser skickas fortsättningsvis ut enbart på papper.

Frågor och svar om digitala brevlådor

Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Till Min myndighetspost kommer enbart meddelanden från myndigheter och kommuner, inte från privat sektor. Du kan få e-fakturor från kommunen till Min myndighetspost. Däremot kan du inte betala fakturan via Min myndighetspost, utan du betalar den manuellt. Är du ansluten till både Kivra och Min myndighetspost, och inte använder e-faktura, så skickas din digitala faktura till Kivra.
Mer information om Min myndighetspost Länk till annan webbplats.

Kivra är en digital brevlåda, som du kan använda för att få och betala e-fakturor från kommunen. Du väljer själv om du vill betala din e-faktura direkt i Kivra, eller om du bara vill använda Kivra som en digital brevlåda och betala fakturan manuellt.
Mer information om Kivra Länk till annan webbplats.

Du ansluter dig enkelt och gratis på www.kivra.com Länk till annan webbplats..
Om du redan är ansluten får du din post till Kivra (från mitten av september 2022) . Därför är det viktigt att du redan nu loggar in och kontrollerar att dina kontaktuppgifter stämmer.

Om du inte ansluter dig till Kivra kommer du att få fakturor på samma sätt som tidigare.

Nej, e-faktura går alltid till din bank.

Nej, Kivra är en gratistjänst för kunden och innebär ingen extra kostnad.

I nuläget skickar vi endast fakturor (till den som är ansluten till Kivra).

Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till Kivra. Försändelserna är dynamiska och kundregistret läses av på daglig basis. Du kan välja att stänga av en enskild avsändare under inställningar.

Nej, du måste själv anmäla dig via Kivras app eller hemsida www.kivra.com Länk till annan webbplats. eller kontakta Kivras support på telefon 0770-457 000 eller support@kivra.com.

Du får alltid ett mejl (och notifiering i app, om du har sådan) varje gång ett nytt brev kommit till din Kivra. Du påminns också om oläst post och fakturor i slutet av månaden.

Ja. Eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.

Du loggar in i din app på telefonen eller i datorn.

Så länge du själv önskar. Kivra gör inga rensningar bland kundernas dokument, så de ligger kvar där till dess att du själv tar bort dem.

Kivra fungerar bra för personer med skyddad identitet. Dock behöver försändelsen skickas in med rätt “adress”, det vill säga ett riktigt personnummer för att nå fram till personen i Kivra.

Vill du kontakta Kivra gör du det på e-post support@kivra.com eller telefon 08‑533 335 37.
Du hittar mer information på www.kivra.com Länk till annan webbplats..

Kan vi göra sidan bättre?

Lämna dina synpunkter



Ange din e-postadress om du önskar svar på din synpunkt
Senast ändrad: 2022-09-20