Resultat brukarundersökning 2023
Under våren 2023 fick brukare med hemtjänst eller som bor på något av kommunens äldreboenden svara på Socialstyrelsens enkät om vad de tycker fungerar bra och mindre bra i vården och omsorgen de får. Här presenteras resultatet för de olika enheterna men också för kommunen som helhet.
Resultatet från undersökningen är övervägande positivt. De allra flesta brukare känner sig trygga på sitt äldreboende eller med sin hemtjänst. En övervägande majoritet har förtroende för personalen och upplever att personalen tar hänsyn till deras åsikter och önskemål.
Det finns också utvecklingsområden som verksamheterna kommer att jobba vidare med.
Äldreboende
- Attendo Säteriet (för utskrift) Pdf, 692.8 kB, öppnas i nytt fönster.
- Björkelid (för utskrift) Pdf, 693.1 kB, öppnas i nytt fönster.
- Bygården (för utskrift) Pdf, 693.2 kB, öppnas i nytt fönster.
- Ekdalagården (för utskrift) Pdf, 693.3 kB, öppnas i nytt fönster.
- Hönekulla gård (för utskrift) Pdf, 693.4 kB, öppnas i nytt fönster.
- Rådahemmet (för utskrift) Pdf, 694.6 kB, öppnas i nytt fönster.
- Säterigården (för utskrift) Pdf, 693.1 kB, öppnas i nytt fönster.
- Östra Bygården (för utskrift) - Pdf, 765.7 kB, öppnas i nytt fönster.
På grund av låg svarsfrekvens presenteras här Härryda kommuns samlade resultat Pdf, 765.7 kB, öppnas i nytt fönster. Pdf, 693.4 kB, öppnas i nytt fönster. - Äldreboendenas samlade resultat Pdf, 765.7 kB, öppnas i nytt fönster.
Den sammanlagda svarsfrekvensen var 46 procent.
Hemtjänst
- Björketorps hemtjänstområde (för utskrift) Pdf, 218.2 kB, öppnas i nytt fönster.
- Landvetters hemtjänstområde (för utskrift) Pdf, 677.9 kB, öppnas i nytt fönster.
- Mölnlycke tätorts hemtjänstområde (för utskrift) Pdf, 242.7 kB, öppnas i nytt fönster.
- Mölnlycke ytter hemtjänstområde (för utskrift) Pdf, 218.2 kB, öppnas i nytt fönster.
- Hemtjänstområdenas samlade resultat Pdf, 743 kB, öppnas i nytt fönster.
Den sammanlagda svarsfrekvensen var 59 procent.
Ny enkät
I mars 2024 skickas en ny enkät ut. Då hoppas vi på ännu bättre resultat och högre svarsfrekvens.
Lina Fahlgren, planeringsledare